Vem sköter er butiksstädning?

Att driva en butik är något som ställer ganska höga krav på ägaren i fråga. Detta gäller i högsta grad produkten  man säljer – men det gäller även hur man säljer samt hur det ser ut i butiken. Kort sagt; det spelar i många fall ingen roll hur bra produkt man säljer – oavsett om detta handlar om kläder, om möbler eller om elektronik – kan man inte möta kunderna med ett leende, med ett trevligt sinne och med information så kommer de inte heller att återkomma. Rent krasst.

Detsamma gäller även hur god hygien man har i lokalen; ingen vill handla i en butik om man lyfter på exempelvis en tröja och upptäcker en massa damm under denna, ingen vill gå in i ett provrum och se att spegeln där är alldeles smutsig och ingen vill se att golvet är fullt av skräp eller ingrodda fotspår.

Så enkelt är det – en inbjudande miljö är avgörande till huruvida kunder återkommer eller om de i framtiden kommer att välje en annan butik. Tyvärr är detta en fråga som ständigt hamnar i skymundan. Kort sagt; en butiksägare i Stockholm anlitar kanske en städfirma för butiksstädning en gång i veckan och ger sig själv därigenom sämre förutsättningar att sälja.

Förhandla om ett bättre pris för butiksstädning

Särskilt viktig blir frågan om butiksstädning i just Stockholm – där är man sällan ensam och har något typ av monopol på att sälja en vara och därför blir städning och bemötande än viktigare där. Dessutom; och denna fråga kan varje butiksägare i Stockholm ställa sig: hur mycket betalar du för butiksstädning?

Faktum är att många betalar för mycket och att man genom att byta städfirma skulle få så mycket mer för sina pengar. Istället för att betala dyrt för butiksstädning en gång i veckan så skulle man kunna få två-tre gånger i veckan för ett betydligt bättre pris hos en annan firma. Ombyte förnöjer och i och med att det finns väldigt många aktiva städföretag i Stockholm så har man också ett utmärkt tillfälle att förhandla sig till en billig butiksstädning.

Huvudsaken dock är att man börjar ta frågan på lite större allvar. En ren lokal säljer och det handlar dessutom om sin egen – och sina anställdas – arbetsmiljö. En gång i veckan räcker helt enkelt inte; oavsett hur stor butik man har.

Läs mer om butiksstädning här: www.butiksstädningstockholm.com

 

10 sep 2016